IKEA



SVE ŠTO ŽELITE DA ZNATE O IKEA ROBNOJ KUĆI

„Poboljšati svakodnevni život što većem broju ljudi“ je moto i vizija ove višedecenijske firme, koja je od davne 1926. godine do danas, prerasla iz male firme koja se bavi obradom drveta na jugu Švedske, u jednu od vodećih kompanija na svetskom tržištu za proizvodnju kućnog nameštaja.

Još 60tih i 70tih godina počinje da se javlja konceptualna ideja Ikea kompanije, koja traje i do danas, da se fokusira na pravljenje što kvalitetnijeg i estetski lepšeg nameštaja, po što pristupačnijim cenama, kako bi veliki broj ljudi mogao sebi da priušti takav proizvod. Ono što čini osnovu ove kompanije je zapravo ogromna strast prema ulepšavanju domova i života ljudi u njima. Godinama se dizajn naravno razvijao i razlikovao u zavisnosti od trenutnih trendova, ali 2000. godine, Ikea počinje da se širi dalje od Centralno Evropskog tržišta na prostore Rusije, Japana i mnogo dalje. Danas se ova kompanija može pohvaliti sa preko 300 zvaničnih prodajnih mesta, širom sveta, ne uključujući ogromnu potražnju njihovih artikala putem interneta.

Osim standardnog kućnog nameštaja, vremenom se ponuda proširila i na kancelarijski nameštaj i stvari za uređivanje dečijeg prostora. Međutim, ono što prvenstveno izdvaja ovu firmu od ostalih je prethodno navedena pristupačna cena njihovih proizvoda, kao i funkcionalnost i dizajn. Ova firma, za razliku od mnogih drugih, to postiže time što sve svoje fondove i investicije sama stvara i zarađuje, pre nego što ih investira u neke druge projekte (najčešće već postojeće Ikea radnje), tako da se ti fondovi ne oslanjaju prvenstveno na potrošače.
Što se dizajna tiče, u okviru ove firme postoji tim stručnjaka koji na godišnjem nivou obilazi ogroman broj domaćinstava, praveći uvid u to šta je ljudima najpotrebnije i kako mogu postojeće proizvode da poboljšaju. Nakon toga, ovaj tim vredno radi na tome da stvori što praktičniji, lepši i kvalitetniji proizvod. Imeđu ostalog, bitnu ulogu u ovoj proizvodnji ima i sam materijal od koga se nameštaj pravi. „Uvek se trudimo da napravimo od manje resursa, više“. Svi materijali koji se koriste su uglavnom prirodni i najčešće zgodni za reciklažu i obnavljanje. Time se, opet, uspešno održavaju niske cene i ujedno ekološka svest. Najčešće se pri proizvodnji koriste juta, pamuk, bambusovo drvo, lan i PET plastika (najpogodnija plastika za reciklažu).

Što se same ponude tiče ona je podeljena u različite departmane. Naravno, najveća pažnja poklonjena je dnevnoj i spavaćoj sobi. Ono što još više olakšava mušterijama da donesu ispravnu odluku je i katalog sa unapred osmišljenim mogućim kombinacijama, kada je uređenje enterijera u pitanju. Od sofisticiranih, modernih i elegantnih kombinacija, sa veoma svedenim tonovima i nijansama, pa sve do urbanih šarenih i mladalačkih kombinacija, u Ikei ćete sigurno dobiti inspiraciju oko preuređivanja vašeg životnog prostora.

Osim većih komada nameštaja poput kreveta, stolova, biblioteka, sofa i sl. u Ikei se mogu naći najrazličitiji aksesoari i dekorativni elementi, koji ukoliko niste u mogućnosti da potpuno preuredite stan ili kancelariju će uneti taman dovoljno „novog“ u vaš svakodnevni život. U ponudi su vam najrazličitije kolekcije lampi, ogledala, ukrasnih jastuka, vaza, ramova, satova, dekotativnih kutija za odlaganje viška stvari, saksija i ostalih rekvizita za baštu, kuhinju i sve ostale delove vašeg doma.

Ikea, osim što se bavi industrijskom proizvodnjom nameštaja, sve više pokušava da kroz svoje kampanje promoviše i očuvanje naše planete i svest o važnosti reciklaže, štednje energije, i smanjenju zagađenja vazduha i vode. Kroz skoro pokrenut projekat „People & Planet Positive“ uspešno su započeli da ostvaruju svoju zamisao.

Pre svega, svi proizvodi iz oblasti rasvete počeli su da uključuju LED tehnologiju, koja u velikoj meri štedi struju i energiju potrošača. Zatim, samo za godinu dana 550 000 solarnih panela je postavljeno širom sveta na Ikea zgrade, kako bi se smanjili i troškovi samog preduzeća. Materijali za izradu proizvoda su, kao što je već napomenuto, zamenjeni sa onim koji spadaju u kategoriju tzv. „ održivih izvora“. To znači da pri njihovom nabavljanju i korišćenju, izvori nisu trajno uništeni ili osiromašeni (nasuprot npr. poznatom problemu koji imamo danas sa šumama).

Bilo da tražite velike ili male promene, Ikea je tu za vas sa najraznovrsnijom ponudom proizvoda, za koje možete da budete sigurni da će vam u velikoj meri ulepšati svaki naredni dan.


Нема коментара:

Постави коментар